17. ledna 2012

Knihovna měla otevřeno, ale všechny pověsti a legendy o Kwaadhamu, respektive Ghentu, jsou ve vlámštině. Tam já si moc nepočtu, tyhle knížky musí nastudovat Mona. Já mám encyklopedie v angličtině a francouzštině (divim se, že tady vůbec něco francouzsky měli) o duchovním životě od 15. století až do současnosti. Včera jsem se dívala na internet, ale tam toho moc anglicky taky nebylo a google překladač pořád ještě není 100%.

Je blbý číst si ve vaně? Když ale v celym bytě je pořád taková zima. Ale proč zas to tady voní jak v kostele. Ach jo.

Knížky jsou zajímavý. Píše se tam, že v době, kdy vznikal Kwaadham a okolí (16. století), probíhala ve městě přísna katolicizace, kostely v okolí byly hodně populární a moc kněžská byla větší, než moc světská. Dcery šlechty a bohatých kupců byly posílány do nedalekého kláštera, aby zasvětily svůj život Bohu :-( Nic dalšího jsem ale zatím nenašla.

Žádné komentáře:

Okomentovat